Ο Κοραής και ο αγώνας της ελευθερίας 1821

Εκπαιδευτικό βίντεο για τον Αδαμάντιο Κοραή, ο οποίος υπήρξε επιφανής διδάσκαλος του Γένους και εξέχουσα πνευματική μορφή του ελληνισμού. Ο Αδαμάντιος Κοραής (1748-1833), Σμυρναίος με χιώτικη καταγωγή, έζησε στο Παρίσι -τας «Νέας Αθήνας», κατά την έκφρασή του- την εποχή του Διαφωτισμού και της Ελληνικής Επανάστασης, από το 1788 ως το τέλος της ζωής του. Ο […]

Ο γάμος στην αρχαία Ελλάδα – Από τον Όμηρο στα κλασικά χρόνια

Η ταινία, που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, αναφέρεται στα ήθη και τα έθιμα του γάμου στην αρχαία Ελλάδα και κυρίως στην αρχαία Αθήνα, συσχετίζοντας τα ήθη του αρχαίου ελληνικού γάμου με την κοινωνική και πολιτισμική πραγματικότητα της εποχής. Στόχος του εκπαιδευτικού βίντεο είναι να ενημερωθούν οι μαθητές για τα γαμήλια έθιμα της αρχαιότητας […]

Μυκηναϊκός πολιτισμός – 2ο μέρος

Πρόκειται για το δεύτερο μέρος ενός εκπαιδευτικού βίντεο με θέμα τον μυκηναϊκό πολιτισμό, ο οποίος αναπτύχθηκε στον ελλαδικό χώρο κατά το 1600-1100 π.Χ. Στο βίντεο εξετάζονται ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μυκηναϊκού πολιτισμού όσον αφορά στην κατοίκηση και την αρχιτεκτονική, τη θρησκεία και τις λατρευτικές πρακτικές, τη γλώσσα και τη γραφή, τις ταφικές συνήθειες και πρακτικές, τον […]

Μυκηναϊκός πολιτισμός – 1ο μέρος

Πρόκειται για το πρώτο μέρος ενός εκπαιδευτικού βίντεο με θέμα τον μυκηναϊκό πολιτισμό, ο οποίος αναπτύχθηκε στον ελλαδικό χώρο κατά το 1600-1100 π.Χ. Στο βίντεο εξετάζονται τα σημαντικότερα κέντρα του μυκηναϊκού πολιτισμού (Μυκήνες, Πύλος), τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (εμπόριο, οικονομία, πολιτική οργάνωση, καθημερινή ζωή, έθιμα, τέχνες και τεχνολογικά επιτεύγματα), καθώς και το τέλος του. Στόχος […]

Μινωική Κρήτη

Η ταινία παρουσιάζει ευρήματα της ιδιωτικής και δημόσιας ζωής στη μινωική Κρήτη, που αποκαλύπτουν έναν ανεπτυγμένο πολιτισμό. Θαυμασμό προκαλούν τα κομψά αντικείμενα και οι περίφημες τοιχογραφίες. Στόχος του εκπαιδευτικού βίντεο είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τον μινωικό πολιτισμό και τις ποικίλες εκφάνσεις του. Απώτεροι στόχοι του βίντεο είναι η ανάπτυξη της ιστορικής συνείδησης των μαθητών, […]

Μάνη, οι ακρίτες των αγγέλων: Βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία – Β΄ μέρος

Πρόκειται για το δεύτερο μέρος της ταινίας «Μάνη, οι ακρίτες των αγγέλων». Η ταινία προσεγγίζει τον χώρο, τα μνημεία και τους ανθρώπους, περιγράφοντας και αναλύοντας -από ιστορική, αρχαιολογική, θρησκευτική, αλλά και λαογραφική πλευρά- τον τεράστιο πολιτιστικό θησαυρό που υπάρχει διάσπαρτος σε όλη την έκταση της Μάνης. Ανιχνεύονται οι σχέσεις αυτού του χώρου με το παρελθόν, […]

Μάνη, οι ακρίτες των αγγέλων: Βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία – Α΄ μέρος

Πρόκειται για το πρώτο μέρος της ταινίας «Μάνη, οι ακρίτες των αγγέλων». Η ταινία προσεγγίζει τον χώρο, τα μνημεία και τους ανθρώπους, περιγράφοντας και αναλύοντας -από ιστορική, αρχαιολογική, θρησκευτική, αλλά και λαογραφική πλευρά- τον τεράστιο πολιτιστικό θησαυρό που υπάρχει διάσπαρτος σε όλη την έκταση της Μάνης. Ανιχνεύονται οι σχέσεις αυτού του χώρου με το παρελθόν, […]

Λαύριο: Η αργυρώδης φλέβα του Χρυσού Αιώνα

Εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα το Λαύριο, τη λοφώδη χερσόνησο στο νοτιοανατολικό άκρο του νομού Αττικής, που, λόγω της γεωλογικής δομής του υπεδάφους της, συνδέθηκε με την ιστορική πορεία και την ακμή της αρχαίας Αθήνας. Από πηγή πλούτου της αρχαίας Αθήνας σε βιομηχανική πόλη που στήριξε τη σύγχρονη Ελλάδα, το όνομα του Λαυρίου συνδέθηκε με τη […]

Καππαδοκία: Ένα ταξίδι στον τόπο και τον χρόνο

Εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα την Καππαδοκία, μία από τις μεγαλύτερες περιοχές της ανατολικής Μικράς Ασίας, με ιστορία που αρχίζει ήδη από την εποχή του Χαλκού. Η ταινία παρουσιάζει την ιστορία και τα μνημεία αυτού του συναρπαστικού τόπου. Στόχος του εκπαιδευτικού βίντεο είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την περιοχή της Καππαδοκίας στην κεντρο-ανατολική Μικρά Ασία, μια […]

Η ασπίδα του Αχιλλέα

Με την αλληλουχία ρεαλιστικών απεικονίσεων που συνδέονται με δραματοποιημένα κομμάτια, το εκπαιδευτικό βίντεο ξεναγεί τους θεατές στη ζωή, τις αξίες και τον πολιτισμό της ομηρικής εποχής. Το έργο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν τη φιλοσοφία από την οποία εμπνέεται όλο το έργο του Ομήρου, να καλλιεργήσουν τη γλώσσα, να συνειδητοποιήσουν τις αναλογίες ανάμεσα […]