Ο υποτιτλισμός του μαθήματος γίνεται με τη χρήση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ενδέχεται να υπάρχουν αποκλίσεις μεταξύ του προφορικού λόγου και της γραπτής αποτύπωσής του.

Άλγεβρα ΕΠΑΛ 23-09-2024

Το Μάθημα της Άλγεβρας ΕΠΑΛ διδάσκεται σε όλες τις ειδικότητες και εξετάζεται από όλους τους μαθητές που επέλεξαν να συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις. Η εξεταστέα ύλη περιλαμβάνει δύο βασικά κεφάλαια, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου που θα εξεταστούν ξεχωριστά ή και συνδυαστικά μέσα από τέσσερα θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας. Στο πρώτο θέμα οι εξεταζόμενοι καλούνται να εξεταστούν στη γνώση της θεωρίας και των αποδείξεων του σχολικού βιβλίου, καθώς και να απαντήσουν σε ερωτήματα κλειστού τύπου με ή χωρίς δικαιολόγηση που καταλαμβάνει το 25%. Τα επόμενα θέματα μπορεί να περιλαμβάνουν υπολογιστικά ή αποδεικτικά ερωτήματα, συνδυαστικά και κλιμακωμένης δυσκολίας με μέγιστο βαθμό το 75% της συνολικής βαθμολογίας. Προαπαιτούμενη γνώση για να μπορέσουν οι υποψήφιοι να ανταποκριθούν, είναι η αντίληψη των σχέσεων διάταξης των αριθμών με και χωρίς διαστήματα, μέθοδοι παραγοντοποίησης, ταυτότητες καθώς και η επίλυση εξισώσεων/ανισώσεων πρώτου, δεύτερου και μεγαλύτερου βαθμού. Οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν την έννοια της απόλυτης τιμής και της ρίζας αλλά και να λύνουν εξισώσεις και ανισώσεις με αυτές. Απαραίτητη είναι η γνώση των βασικών εννοιών μιας συνάρτησης καθώς και των γραφικών παραστάσεων τους, συγκεκριμένα στην περίπτωση των γραμμικών συναρτήσεων, πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με τις γραφικές παραστάσεις και να μπορούν να τις σχεδιάσουν σε ένα ορθοκανονικό σύστημα συντεταγμένων.Το πρώτο κεφάλαιο της εξεταστέας ύλης περιλαμβάνει βασικές έννοιες των συναρτήσεων και πράξεις μεταξύ τους. Αφορά όλες τις συναρτήσεις που έχουμε διδαχθεί ως τώρα έκτος από τις εκθετικές και λογαριθμικές. Στη συνέχεια ερχόμαστε σε επαφή με την έννοια του ορίου σε σημείο x_0 και η εύρεση ορίου της μορφής 0/0 . Αφού εξασκηθούμε αρκετά πρέπει να κατανοήσουμε την συνέχεια μιας συνάρτησης με κλάδους ώστε να μπούμε στην παράγωγο. Η παράγωγος προϋποθέτει την εξοικείωση μας με τα όρια, την αντίληψη της φυσικής σημασίας της παραγώγου και η σύνδεση με την εφαπτομένη. Αφού επαναλάβουμε τις παραγώγους των βασικών συναρτήσεων αλλά και τους κανόνες παραγώγισης, θα χρησιμοποιήσουμε το κριτήριο της 1ης παραγώγου με το οποίο θα απαντήσουμε σε μια μεγάλη γκάμα προβλημάτων με ακρότατα και ρυθμό μεταβολής.Στο δεύτερο κεφάλαιο αλλάζουμε εντελώς κλίμα, καθώς συναντάμε έννοιες της περιγραφικής στατιστικής όπως ο πληθυσμός, το δείγμα και οι μεταβλητές. Στην συνέχεια μαθαίνουμε να διαχειριζόμαστε ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα, όπως και να τα αναπαριστούμε με πίνακες συχνοτήτων και διαγράμματα. Μαθαίνουμε να υπολογίζουμε μέτρα θέσης και διασποράς και να τα ερμηνεύουμε ως προς την περιγραφή ενός δείγματος. Τέλος οι μαθητές μαθαίνουν να αντλούν στοιχεία από ένα δείγμα που ακολουθεί κανονική κατανομή και να απαντούν σε ερωτήματα που σχετίζονται με αυτό. Παρατηρείται συχνά να μην είναι εξοικειωμένοι με το συγκεκριμένο αντικείμενο, ωστόσο η γνώση αυτή είναι απαραίτητη σε όλους τους κλάδους σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Τι είναι το Ψηφιακό Φροντιστήριο;

Το Ψηφιακό Φροντιστήριο αποτελεί μια σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα για μαθητές και μαθήτριες. Διαθέτει σε μορφή video σειρά από γνωστικά αντικείμενα και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Πληροφορίες

Επιστημονικός υπεύθυνος
Εκπαιδευτική Επιτροπή Ψηφιακού Φροντιστηρίου
Σύλληψη
Γαρυφαλλιά Παγίδα
Δημιουργία
Γαρυφαλλιά Παγίδα
Συγγραφή Σεναρίου
Γαρυφαλλιά Παγίδα
Επιμέλεια Περιεχομένου
Εκπαιδευτική Επιτροπή Ψηφιακού Φροντιστηρίου
Επιμέλεια Μεταδεδομένων
Εκπαιδευτική Επιτροπή Ψηφιακού Φροντιστηρίου
Υπεύθυνος Παιδαγωγικού Σχεδιασμού
Εκπαιδευτική Επιτροπή Ψηφιακού Φροντιστηρίου