Έφηβοι ως ενεργοί πολίτες VIΙ

Γιατί να το δω;
• Για να συνδέω την επιλογή των προαιρετικών δομικών στοιχείων (ενοτήτων, οργανωτικών σχημάτων) των κειμενικών τύπων με τις προθέσεις του/της συγγραφέα/έως, τους/τις αποδέκτες/τριες και το περικείμενο.
• Για να συσχετίζω την υφολογική διαφοροποίηση των κειμένων κάθε κειμενικού τύπου με το πλαίσιο της παραγωγής του.
• Για να συνδέω κάθε κειμενικό τύπο με συγκεκριμένα κειμενικά είδη.
• Για να κατανοώ και να ερμηνεύω το περιεχόμενο γραπτών κειμένων, μέσω της επεξεργασίας των γλωσσικών και των δομικών επιλογών των συγγραφέων τους.
• Για να οργανώνω αποτελεσματικά, σε προσυγγραφικό επίπεδο, τη συλλογή και την ταξινόμηση των πληροφοριών, λαμβάνοντας υπόψη τον επικοινωνιακό σκοπό τους, τους/τις αναγνώστες/στριές τους και το πλαίσιο της παραγωγής.
• Για να συνθέτω γραπτά κείμενα με άξονα συγκεκριμένο θέμα, που ανήκουν στους διδασκόμενους κειμενικούς τύπους και κειμενικά είδη, σύμφωνα με τις γλωσσικές και τις δομικές συμβάσεις του κάθε τύπου και είδους.
• Για να χρησιμοποιώ στα κείμενά μου τους πόρους σχεδιασμού νοήματος με αποτελεσματικό τρόπο, σε σχέση με τις προθέσεις τους, τα χαρακτηριστικά των αναγνωστών/στριών, το κειμενικό είδος και το επικοινωνιακό πλαίσιο.
• Για να παράγω κείμενα που αποτελούν απάντηση σε άλλα κείμενα, επέκταση μικρότερων κειμένων ή σχολιάζουν το περιεχόμενο άλλων κειμένων.

Τι είναι το Ψηφιακό Φροντιστήριο;

Το Ψηφιακό Φροντιστήριο αποτελεί μια σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα για μαθητές και μαθήτριες. Διαθέτει σε μορφή video σειρά από γνωστικά αντικείμενα και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Πληροφορίες

Επιστημονικός υπεύθυνος
Μαθιουδάκης Νίκος
Σύλληψη
Γραμμένου Βασιλική
Δημιουργία
Γραμμένου Βασιλική
Συγγραφή Σεναρίου
Γραμμένου Βασιλική
Επιμέλεια Περιεχομένου
Μαθιουδάκης Νίκος
Επιμέλεια Μεταδεδομένων
Μαθιουδάκης Νίκος
Υπεύθυνος Παιδαγωγικού Σχεδιασμού
Μαθιουδάκης Νίκος