Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Επανάληψη προπαίδειας

Η προπαίδεια αποτελεί το αντικείμενο του παρόντος εκπαιδευτικού βίντεο. Σε αυτό παρουσιάζονται ορισμένα «τεχνάσματα» για ευκολότερη απομνημόνευση της προπαίδειας, καθώς επίσης προτείνεται και μια σχετική με την προπαίδεια κατασκευή. Στόχοι του βίντεο είναι, αρχικά, οι μαθητές να αντιληφθούν τη σύνδεση που υπάρχει μεταξύ των πράξεων του πολλαπλασιασμού και της πρόσθεσης και, εν συνεχεία, να εξασκηθούν […]

Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Επαναληπτικό μάθημα (κάθετες πράξεις)

Εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα τις κάθετες πράξεις. Στόχος του μαθήματος είναι να γίνει μια επανάληψη στους αλγόριθμους της κάθετης πρόσθεσης και αφαίρεσης με τετραψήφιους αριθμούς, καθώς και στον αλγόριθμο του κάθετου πολλαπλασιασμού με διψήφιους αριθμούς. Απώτερος στόχος είναι η αξιοποίηση της παραπάνω γνώσης στην επίλυση προβλημάτων.

Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Επαναληπτικό μάθημα

Το εκπαιδευτικό βίντεο είναι ένα επαναληπτικό μάθημα Μαθηματικών για τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού. Το μάθημα αρχίζει με παραδείγματα αναζήτησης μοτίβων. Στη συνέχεια, μέσα από προβλήματα, επιδιώκεται να εξασκηθούν οι μαθητές στο να αναγνωρίζουν πότε χρειάζεται να γίνει αφαίρεση και πότε πρόσθεση. Στόχος είναι οι μαθητές να είναι σε θέση να μετρούν αντίστροφα, ξεκινώντας από […]

Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Εξισώσεις 2: πολλαπλασιασμός, διαίρεση

Το παρόν βίντεο αποτελεί το δεύτερο μέρος μιας σειράς βίντεο με αντικείμενο τις εξισώσεις. Στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν την αλγοριθμική διαδικασία, προκειμένου να είναι σε θέση να λύνουν εξισώσεις πολλαπλασιασμού και εξισώσεις διαίρεσης στις οποίες ο άγνωστος είναι ο διαιρέτης ή ο διαιρετέος. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να αξιοποιήσουν την […]

Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Εξισώσεις 1: πρόσθεση, αφαίρεση

Το παρόν εκπαιδευτικό βίντεο αποτελεί το πρώτο μέρος μιας σειράς βίντεο με αντικείμενο τις εξισώσεις. Στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν την αλγοριθμική διαδικασία, προκειμένου να είναι σε θέση να λύνουν εξισώσεις (πρόσθεσης) στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος, καθώς και εξισώσεις (αφαίρεσης) στις οποίες ο άγνωστος είναι ο μειωτέος ή ο αφαιρετέος. […]

Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Εμβαδόν γεωμετρικών σχημάτων

Στο παρόν εκπαιδευτικό βίντεο οι μαθητές μαθαίνουν να υπολογίζουν το εμβαδόν γεωμετρικών σχημάτων. Στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές να κατανοήσουν την έννοια «εμβαδόν», καθώς και να γνωρίσουν τη μονάδα μέτρησης του εμβαδού, τις υποδιαιρέσεις και πολλαπλάσια αυτής. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν την ικανότητα υπολογισμού του εμβαδού γνωστών γεωμετρικών σχημάτων.

Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Εισαγωγή στην αναγωγή στη μονάδα

Στο παρόν εκπαιδευτικό βίντεο γίνεται αναφορά στη μέθοδο της αναγωγής στη μονάδα, μέσα από την ενασχόληση με τρία διαφορετικά λεκτικά προβλήματα. Στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να μάθουν να χρησιμοποιούν τη μέθοδο «αναγωγή στη μονάδα». Απώτερος στόχος είναι να αποκτήσουν εμπειρία και να καταστούν ικανοί στο να αξιολογούν σε ποιες περιπτώσεις […]

Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Εισαγωγή στα κλάσματα (2ο μέρος)

Το παρόν εκπαιδευτικό βίντεο αποτελεί συνέχεια προηγούμενου μαθήματος για τα κλάσματα. Στόχος του είναι να βοηθήσει τους μαθητές να αναγνωρίσουν τη συσχέτιση που υπάρχει μεταξύ δεκαδικών, μεικτών και κλασματικών αριθμών και να μπορούν να μεταπηδούν από τη μία μορφή στην άλλη. Επιπρόσθετα, στο παρόν βίντεο γίνεται αναφορά στα κριτήρια διαιρετότητας, με απώτερο σκοπό η γνώση […]

Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Εισαγωγή στα κλάσματα (1ο μέρος)

Στο παρόν εκπαιδευτικό βίντεο γίνεται μια εισαγωγή στην έννοια του κλάσματος. Στόχοι είναι οι μαθητές να κατανοήσουν την έννοια του κλάσματος, να διακρίνουν τα στοιχεία του κλάσματος (αριθμητή – παρονομαστή) και να αποκτήσουν τη δεξιότητα να συγκρίνουν κλάσματα με διάφορους τρόπους. Απώτερος στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίζουν και να δημιουργούν […]

Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Εισαγωγή στα κλάσματα

Το εκπαιδευτικό βίντεο έχει ως στόχο να εισαγάγει τους μαθητές στην έννοια των κλασμάτων. Μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων και παραδειγμάτων, οι μαθητές έρχονται σε μια πρώτη επαφή με την έννοια του κλάσματος και εξασκούνται στη γραφή των κλασμάτων, διαχωρίζοντας τους όρους τους (αριθμητή – παρονομαστή).