Επιτύμβια μνημεία
Το video – clip παρουσιάζει επιτύμβια μνημεία της σύγχρονης Ελλάδας με σημείο αναφοράς το 1ο νεκροταφείο Αθηνών.
02:45
Σύγχρονη Ελληνική Γλυπτική
Η ελληνική γλυπτική από το μεσοπόλεμο μέχρι τη δεκαετία του ’60. Οι καλλιτέχνες της εποχής χρησιμοποιούν περισσότερο γεωμετρικές, αφηρημένες μορφές και το ενδιαφέρον τους έγκειται περισσότερο σε κοινωνικά και πολιτικά θέματα.
04:20
Σύγχρονη Ελληνική Γλυπτική στην Αθήνα
Παρουσιάζεται η ελληνική γλυπτική στα μέσα της δεκαετίας του ’70. Μέσα από ένα είδος μουσικού video clip, προβάλλονται μία σειρά από σύγχρονα αγάλματα, εγκαταστάσεις και προβολές video.
08:27
Η συλλογή ‘Simon Spierer’ : Uecker, Bourgeois, Moore, Arp, Brancusi
To video clip προβάλλει έργα από πέντε διακεκριμένους γλύπτες ( Uecker, Bourgeois, Moore, Arp, Brancusi) που ανήκουν στη συλλογή του Spierer.
01:55
Η συλλογή ‘Simon Spierer’ : Giacometti, Takis, Avramidis
Ένας ιστορικός τέχνης εστιάζει σε 3 έργα τέχνης που ανήκουν στις συλλογές του Spierer: μία συλλογή μπρούτζινων γλυπτών του Giacometti, ένα μαγνητικά σινιάλα του Τάκη και μία ανθρώπινη μορφή του Αβραμίδη.
01:11
Η ιστορία της Ελληνικής γλυπτικής
Το video – clip περιέχει μια σύντομη εισαγωγή στην Ελληνική γλυπτική του πρώτου μισού του 19ου αιώνα, αμέσως μετά την επανάσταση του ’21. Οι καλλιτέχνες επηρεάζονται από τον ευρωπαϊκό κλασικισμό και ρομαντισμό και από τη λαϊκή τέχνη.
03:00
Μέσα από τα μάτια ενός γλύπτη
Το video – clip παρουσιάζει γλύπτη τη στιγμή δημιουργίας αγάλματος από μάρμαρο στο εργαστήριό του. Ενώ εργάζεται, μιλά για τις δυσκολίες της τέχνης και την ικανοποίηση του τεχνίτη από την ολοκλήρωση του έργου του.
04:00
Γλυπτά της Ακαδημίας Αθηνών
Το video – clip παρουσιάζει τα γλυπτά της πρόσοψης της Ακαδημίας των Αθηνών, σημαντικά μνημεία ελληνικού κλασικισμού.
01:35
Αγάλματα στην Αθήνα
Το video – clip στην Αθηναϊκή γλυπτική του 19 ου αιώνα και ιδιαίτερα στα δημόσια αγάλματα και στην εθνική πινακοθήκη.
02:45
Πώς οι δούλοι απελευθερώνονται
Το video – clip παρουσιάζει άγαλμα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη από ορείχαλκο, κατασκευασμένο το 19ο αιώνα.
00:50
Η συλλογή του ‘Simon Spierer’, μέρος 1ο
Το video clip μας παρουσιάζει τη συλλογή αγαλμάτων του Simon Spierer. Με τον τίτλο «Ένα δάσος γλυπτών» , η συλλογή είναι εμπνευσμένη από την έννοια του δάσους ως τόπο μετασχηματισμού, μεταμόρφωσης και αμοιβαίας σχέσης φύσης και τέχνης.
00:48
Η συλλογή του ‘Simon Spierer’, μέρος 2ο
Παρουσιάζονται χαρακτηριστικά έργα της συλλογής του Simon Spierer. Αρχικά, ο καλλιτέχνης εστίασε στη ζωγραφική(εμπνεύστηκε κυρίως από έργα του Picasso και του Giorgio de Chirico), σταδιακά ωστόσο έκανε στροφή προς τη γλυπτική.
00:30
Η συλλογή του ‘Simon Spierer’, μέρος 3ο
Παρουσιάζονται κάποια από τα πλέον ενδιαφέροντα αγάλματα της συλλογής του Spierer, τα οποία θεωρούνται το «Πανόραμα» της γλυπτικής του 20ου αιώνα.
00:30
Η χρήση του χαλκού διά μέσου των αιώνων
Το video – clip παρουσιάζει την αρχαία τεχνική του ορείχαλκου, που είναι γνωστή και ως η τεχνική «του χαμένου κεριού». Μια ομάδα τεχνιτών χρησιμοποιούν στο εργαστήριό τους τη συγκεκριμένη μέθοδο.
06:29
Η αρχιτεκτονική του Παρθενώνα
Ο Παρθενών χτίστηκε από πεντελικό μάρμαρο. Περιβάλλονταν από πτερό με στύλους , γι’ αυτό κι ονομάζεται «περίπτερος» ναός. Το άγαλμα της Αθηνάς ήταν τοποθετημένο στο μέσο του κυρίως ναού, δηλ. του σηκού.
03:55
Οι ιδιαιτερότητες της αρχιτεκτονικής του Παρθενώνα
Η τελειότητα του ναού επιτυγχάνεται μέσω ειδικών τεχνικών χαρακτηριστικών, τα οποία προσδίδουν στο ναό την αίσθηση της σταθερότητας, αλλά και της κομψότητας .Οι αρχιτέκτονες αυτού του αριστουργήματος ήταν ο Ικτίνος κι ο Καλλικράτης, ενώ ο γενικός επιβλέπων ήταν ο γλύπτης Φειδίας.
02:26
Τα γλυπτά του Παρθενώνα-μέρος 1ο
Οι τρεις ενότητες της γλυπτικής του ναού ήταν :η ζωφόρος ,οι μετόπες και τα αετώματα. Τα θέματα των γλυπτών προέρχονται από την αρχαία ελληνική μυθολογία. Η έννοια του «Αγώνα» είναι το κύριο θέμα των ενοτήτων.
01:17
Τα γλυπτά του Παρθενώνα-μέρος 2ο
Η πομπή των Παναθηναίων είναι το θέμα της ζωφόρου. Άνθρωποι και ζώα βαδίζουν μαζί σε μία ποικιλομορφία τύπων και μορφών προκειμένου να προσφέρουν στη θεά το νέο της πέπλο.
05:40
Τα αετώματα του Παρθενώνα
Η γέννηση της θεάς Αθηνάς ενώπιον των Ολύμπιων θεών είναι το θέμα του ανατολικού αετώματος, ενώ το θέμα του δυτικού είναι η φιλονικία ανάμεσα στην Αθηνά και τον Ποσειδώνα για την ονοματοθεσία της πόλης της Αθήνας.
02:00
Ο Παρθενώνας στο πέρασμα του χρόνου
Ο Παρθενώνας καταστράφηκε και κάηκε πολλές φορές στην ιστορική του πορεία. Ακόμα και στους χριστιανικούς χρόνους καταστράφηκαν πολλά από τα γλυπτά του, καθώς ο ναός χρησιμοποιήθηκε ως Εκκλησία. Οι Οθωμανοί τον μετέτρεψαν σε τζαμί. Κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής κατοχής ο Έλγιν κατόρθωσε ν΄αποσπάσει πολλά γλυπτά με τη συγκατάθεση της Οθωμανικής εξουσίας ,τα οποία κατέληξαν […]
03:30
Ο Κανόνας του Πολυκλείτου (παρουσίαση)
Εισαγωγή στην καλλιτεχνική αποτύπωση του ανθρωπίνου σώματος με αφετηρία διάφορους πολιτισμούς, αλλά κυρίως την αρχαία ελληνική γλυπτική. Με αφετηρία τη μελέτη των ανθρώπινων φυσικών αναλογιών, εξηγείται η μοναδικότητα του έργου του Πολυκλείτου ‘ο Κανόνας’ που ανακεφαλαιώνει την κλασική ελληνική σκέψη και καλλιτεχνική έκφραση.
05:05

Τι είναι το Ψηφιακό Φροντιστήριο;

Το Ψηφιακό Φροντιστήριο αποτελεί μια σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα για μαθητές και μαθήτριες. Διαθέτει σε μορφή video σειρά από γνωστικά αντικείμενα και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.